O warsztatach

Dla kogo?

Dla osób spragnionych odpoczynku, regeneracji, zapracowanych, przemęczonych pracą oraz życiem; mających trudności ze snem lub potrzebujących chwili ciszy, naturalnej ciemności i spokoju. Liczba uczestników: 10 osób.

Kiedy?

Warsztaty dobrego snu odbywają się cyklicznie, o różnych porach roku, z wykorzystaniem lokalnych zasobów i darów natury. Najbliższy termin: 20-22 marca 2020 r.

Gdzie?

W Płoninie (blisko Bolkowa), w Górach Kaczawskich obok ruin Zamku Niesytno, skąd widać górę Śpioch… Z dala od cywilizacji, w domkach o wiejskim charakterze, bez zbędnych wygód. Tak, by skupić się na sobie i na tym, czego nam najbardziej potrzeba do regeneracji i odpoczynku.

Czy wiesz?

  • po co nam dobry SEN?
  • skąd się biorą trudności z zasypianiem?
  • jak odżywianie wpływa na sen?
  • czym jest skażenie światłem?
  • dlaczego czasem trudno nam się skoncentrować?
  • skąd się bierze przemęczenie?
  • co Cię motywuje do działania?
  • skąd czerpać energię i zdrowie?
  • czy znasz własne rytmy dobowe?
  • rozumiesz, skąd się bierze apetyt?

Na warsztatach poznasz:

  • mechanizm wpływu światła na Twój sen
  • reguły i zasady dobrego snu
  • czym jest zanieczyszczenie świetlne
  • własny rytm dobowy
  • osobiste techniki dobrego snu
  • nowe nawyki odżywiania i zarządzania emocjami
  • indywidualne sposoby relaksu i regeneracji
  • sztukę bycia uważnym

Jakie są korzyści z uczestnictwa w warsztatach dobrego snu?

  • Zbudowanie SAMOŚWIADOMOŚCI w obszarze dobrego snu i jego znaczenia dla zdrowia i życia.
  • Diagnoza nawyków i predyspozycji osobistych, w tym nawyków żywieniowych, spędzania czasu wolnego, reagowania w stresie, zarządzania emocjami.
  • Zbudowanie PLANÓW INDYWIDUALNEGO ROZWOJU OSOBISTEGO.
  • Wdrożenie zasad praktykowania zdrowego snu.
  • Dostarczenie wiedzy i narzędzi w obszarach rozwijania motywacji osobistej.

Ciekawostki dotyczące snu – wynikające z badań:

  • Dymitrij Mendelejew, chemik rosyjski, w czasie snu zobaczył układ okresowy pierwiastków.
  • Ludzie wyspani postrzegani są jako osoby atrakcyjne, godne uwagi i wyglądające młodo.
  • Redukcja snu wzmaga apetyt.
  • Krótki sen prowadzi do otyłości (badania 500 tys. dorosłych i 28 tys. dzieci).
  • Jakość snu, oraz jego długość, odgrywają największą rolę w codziennym funkcjonowaniu i dobrym życiu.
  • Jedna źle przespana noc wywołuje istotny spadek uważności, obniża pamięć i zdolność uczenia się.
  • Skażenie światłem prowadzi do rozwoju chorób nowotworowych, cukrzycy i depresji.